חפש בבלוג זה

יום שני, 29 באוגוסט 2011

כנס פעילים ארץ שלום ביום חמישי הקרוב


האם יש מישהו שקורא את הבלוג הזה שלא יודע כבר על הכנס ביום חמישי?. (האם יש מישהו שקורא את הבלוג הזה בכלל?) מכיון שבאינטרנט הכל אפשרי ובהתחשב בעובדה שאני אחד ממארגני הכנס (אם כי,לא מהמועילים שבהם) אני מרגיש צורך לפרסם גם כאן. הכנס הוא למעשה נסיון להפוך את התנועה הזו מארגון ווירטואלי לתנועה ממשית. זהו גם נסיון לחדור אל המיינסטרים המתנחלי ולכן הכנס לא נערך בתקוע או בגוש עציון אלא בעפרה. רוב הארוע יהיה מוקדש לסבב של קבוצות דיון שינהל חברנו מעפרה שי בן יוסף כאשר המטרה היא לסיים את הערב עם מסקנות קונקרטיות לגבי כיוון התנועה, הרכבה ופעילויותיה. לאחר הדיונים תהיה פעילות בה כל משתתף יוכל להציע פעילויות ולזכות לתגובות.
זה לא רק נחמד, זה גם חשוב וזו הזדמנות להשפיע על התנועה בהתהוותה. בקיצור, אם אתם חושבים שאפשר לעשות משהו למען השלום, בואו.



למי שלא מכיר את התנועה אני מצרף כמה מילים שכתבתי הבוקר לאתר:



מהי תנועת ארץ שלום?

בשנים האחרונות אנחנו עדים להתמכרות הולכת וגוברת של רבים מן העם לדמיון ההפרדה ביננו ובין הפלסטינאים. הדמיון הזה הוא משותף לימין ולשמאל ובשורשו עומד הרעיון שעם נעצום עיניים מספיק זמן אחד הצדדים פשוט יעלם. מיליוני דולרים ותוכניות אינספור שורטטו על בסיס הדמיון הזה. בימין מחכים למשבר גדול שיוביל להעלמות פלאית של הערבים: מישהו קצת ישתגע, מישהו ישבור את הכלים, מישהו ממקום אחר יבוא ויעשה משהו קיצוני והכל ישתנה ויחלוף לבלי שוב. החלום השמאלי הוא להפריד, לבנות חומות גבוהות, להקיף את עצמנו בחפיר, להתבונן כל הזמן מערבה ולעולם לא מזרחה בתקווה שאירופה תתקרב קצת, והמזרח התיכון יתרחק.  לחלופין, יש כאלה שחושבים שאולי אפשר לקנות קצת מרחק מהצד השני - לשכנע ערבים שכדאי להם להגר או לגרש מתנחלים בתמורה לקארווילה בחולות חלוצה. לשני הצדדים מטרה אחת  - לגזור את המציאות הזו לשניים. אבל מי שנמצא כאן באמת, מי שחי ביהודה ושומרון יודע בלבו שכל זה חלום,  אשליה שאנחנו נאלצים לתחזק ללא הרף וללא הועיל. מי שגר כאן יודע בלבו ששום חומה לא תפריד ביננו באמת.

תנועת ארץ שלום היא תנועה שפועלת נגד ההכחשה ובעד הכרה במציאות. נגד ההפרדות המלאכותיות והבלתי יעילות ביננו ובין שכיננו ובעד יצירת מרחב משותף ליהודים וערבים בארץ ישראל. נגד הפנטזיות האלימות של הפרדה, עקירה ואפוקליפסה ובעד ההבנה כי השכנים שלנו יהיו כאן גם מחר. תנועת ארץ שלום קוראת לכל עם ישראל להפסיק להלחם בגיאוגרפיה ולהכיר בכך שאנחנו והפלסטינאים מהווים חלק בלתי נפרד מן המרחב המזרח תיכוני.
תנועת ארץ שלום היא תנועה של תיקון ותיקון כידוע נעשה בשורשו, במקור הנביעה. שורש הסכסוך ביננו לבין שכיננו נמצא כאן, במקומות הקדושים של יהודה ושומרון – חברון, שכם וירושלים, המקומות בהם חיו אבותינו המשותפים. מקור המאבק ביננו נמצא כאן גם כשהוא מתנהל במקומות אחרים, כי המקומות האלה נוגעים בשורש זהותנו, תפיסת העבר שלנו והחזון שלנו לעתיד. עבור שני העמים המקומות האלה ובייחוד הר הבית, אבן השתיה וקברי האבות במערת המכפלה קשורים קשר הדוק ליכולת שלנו כבני אדם להקשר ולהתקרב לבורא יתברך.
תנועת ארץ שלום היא תנועה שצומחת מן השטח, ששואפת להציע דרך חלופית לחשיבה על מלחמתנו הארוכה והעקובה מדם עם הערבים. מתוך נסיון לשבור את חומות הבורות והשנאה תנועת ארץ שלום מציעה להחלץ מן החלוקה הישנה של ימין ושמאל, ולעשות מה שמעולם לא נעשה על ידי ממשלה בישראל – לנסות ליצור הכרות עמוקה וארוכת טווח עם האמונה, התרבות והשפה של שכיננו הפלסטינאים. זאת  מתוך אמונה כי האדמה הזו איננה נדל"ן הנמכר למרבה במחיר אלא אדמה קדושה שיכולה באופן פלאי להכיל את כולנו, כי  "מעולם לא אמר אדם צר לי המקום בירושלים".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה